České cestovky začínají pořádat zájezdy do Lidl outletu. Fronta před obchodem už překonala fronty na sjezdovkách

05 Led 2025

První české cestovní kanceláře začaly pořádat zájezdy do prvního českého Lidl outletu. Do pražských Štěrbohol sváží turisty z celé České republiky, kteří pak před obchodem s levným zbožím stojí v několikahodinových frontách. Za první víkend přitom fronta před Lidlem překonala fronty na českých sjezdovkách.

Jedna z nejoblíbenějších cestovek, příznačně nazvaná „Fronta Tour“, dokonce nabízí tematické balíčky. Základní balíček obsahuje dopravu, skládací židličku na čekání ve frontě a termosku s čajem. Prémiový „Lidl VIP Express“ zahrnuje navíc i přenosný ohřívač nohou a instruktora na efektivní tlačení vozíku a vyhýbání se davům.

„Je to nový fenomén. Někteří lidé se do outletu vydávají jen kvůli adrenalinu z boje o poslední kus zlevněného mixéru,“ říká zástupkyně cestovky. „Náš zájezd do Štěrbohol jsme dokonce rozšířili o večerní prohlídku přetíženého parkoviště, kde si zákazníci mohou vyzkoušet skutečné krizové řízení dopravy nebo drobnou bouračku.“

Samotný Lidl nečekal takový úspěch a rozhodl se zareagovat zavedením speciálního věrnostního programu. Za každou hodinu strávenou ve frontě získají zákazníci jeden bod, který lze vyměnit za plechovku energetického nápoje nebo praktické rukavice na přehrabování zboží.

Podle zástupkyně cestovní kanceláře spousta lidí o nákupy vůbec zájem nemá. Mnoho turistů pouze vyhledává dlouhé fronty, které si může vystát. Není proto divu, že stání ve frontách se stalo mezi českými turisty oblíbenější destinací než například dovolená u moře v Chorvatsku.

„Frontu stojím už potřetí a lepší dovolenou jsem nezažila. Po vystátí fronty jdu rovnou na konec a stojím v ní znovu,“ tvrdí námi dotázaná turistka Kateřina.

České cestovky už proto plánují další rozšíření svého portfolia. Mezi novinky by se mohla zařadit například návštěva libovolné České pošty v dny vyplácení důchodů a sociálních dávek.

„Naším cílem je nabídnout autentický zážitek čekání,“ dodává ředitel Fronta Tour. „Uvažujeme dokonce o organizaci mezinárodních zájezdů na slavné světové fronty, třeba před obchodem Apple při vydání nového iPhonu nebo k Eiffelově věži.“

Zdá se, že Češi opět dokázali proměnit každodenní nepříjemnost ve výdělečný byznys – a zároveň v nový druh masové zábavy.

Líbí se ti naše tvorba? Podpoř nás na HeroHero, nebo nám pošli malý příspěvek na kávu.