RT.com nedopatřením zveřejnila výsledky parlamentních voleb v Rumunsku měsíc před jejich zahájením

21 Lis 2016

Shodou několika okolností dnes dopoledne ruská televize RT.com na svých webových stránkách omylem zveřejnila výsledky parlamentních voleb v Rumunsku, které se však mají konat až příští měsíc. Předběžné výsledky však jen potvrdily to, co všichni očekávají – rumunské parlamentní volby s přehledem vyhraje strana Jednotné Rumunsko, která získá 140 % všech volebních hlasů.




„Dělejte, že jste nic neviděli,“ objevilo se dnes těsně před polednem na oficiálním Twitteru Vladimira Putina. Většina jeho followerů byla v tu chvíli hodně zmatena, co tím ruský prezident asi jen myslel. Význam tohoto tweetu však vyšel najevo během několika desítek minut, kdy server BBC zveřejnil zprávu, podle které se na webu RT.com na několik málo minut objevil článek o výsledcích rumunských parlamentních voleb, který ruská, státem financovaná televize plánovala publikovat až po oficiálním ukončení voleb, nikoliv necelý měsíc před jejich zahájením.

„Je to velká ostuda, že jsme článek omylem publikovali o tři týdny dříve a odhalili tak všem dopředu výsledky rumunských voleb. Na druhou stranu aspoň teď rumunští voliči nemusí chodit k volbám, když vědí, jak volby dopadnou bez ohledu na to, komu vlastně dají svůj hlas. Navíc za to stejně může CIA,“ prohlásil ředitel Russia Today, Sergej Gyros.

Co se samotných výsledků voleb týče, tak ty nikoho nepřekvapily. Drtivým výsledkem vyhrála tradiční strana Jednotné Rumunsko, která získá 140 % všech volebních hlasů a zajistila si tak nadpoloviční většinu křesel v rumunském parlamentu.




RELATED POST
  • Dr.QQ

    V zemi, kde zítra znamená včera, dosáhli požadovaných výsledků daleko před plánovaným termínem. Nechápu, co je na tom divného.