„Motivační citáty sdílí především neúspěšní lidé a pitomci,“ tvrdí američtí vědci

28 Kvě 2017

Ve společnosti přetrvává názor, že sdílení a lajkování motivačních citátů na Facebooku má nějaký vliv na progres a rozvoj člověka. Jde ale o mýtus, který vyvrátili vědci z Vědeckého institutu v Seattlu. Podle jejich studie nejenže motivační citáty nemají žádný pozitivní vliv, ale dokonce jsou většinou sdíleny hloupější částí populace, které nepomůže k úspěchu už vůbec nic.




„Víte, jsou lidé inteligentní a schopní, a pak jsou lidé hloupí a úplně neschopní. Ti druzí si mohou sdílet motivačních citátů kolik chtějí, ale je jim to k ničemu. Dle naší studie se opravdu úspěšní lidé věnují především svojí práci a byznysu, to proto jsou úspěšní, zatímco ti neúspěšní sdílejí právě motivační citáty. Jejich úspěch je přitom v nedohlednu,“ tvrdí Jack Tyler, zakladatel Vědeckého institutu v Seattlu.

Podle studie jsou tak motivační citáty spíše ukazatelem neúspěchu než úspěchu.

„Lidé potřebují nějakou oporu. Neúspěšný člověk se cítí lépe, když si čte nějakou motivaci, dává mu to naději. Sdílením citátu ze sebe pak má lepší pocit, připadá si jako někdo, i když není. Jakmile ale ten člověk nedokáže nabytou motivaci nějak zužitkovat, tak na něj nečeká nic jiného, než další směna v práci, která ho nebaví, možná ho i dokonce s*re,“ vysvětluje dále Tyler.

Stejný princip se dá podle Tylera uplatnit i třeba na tetování s motivačním obsahem. Jsou lidé, kteří motivační citáty dotáhnou do extrému a nechají si je vytetovat na tělo. To je ale podle Tylera známkou naprosté absence kreativity, kdy daný člověk prostě nevěděl, co si na sebe nechat vytetovat, tak sáhl po první „volovině“, kterou objevil na internetu.

„Kdybyste se takového člověka zeptali, co je jeho největší úspěch, tak nebude vědět. Ne snad proto, že by těch úspěchů bylo tak moc, že by se nemohl rozhodnout, který z nich je největší, spíše právě naopak. Opět platí pravidlo, že úspěšný člověk nemá takové blbosti zapotřebí, on se na svůj úspěch opravdu soustředí a nestará se o nějakou trapnou pózu,“ dodává Tyler.




RELATED POST

Reklama

Facebook